Днес се проведе традиционната прес конференция по повод „Месец на фотографията. Пред дошлите гости в кафе-галерия Фотосинтезис накратко бяха представени основни акценти които предстоят. Накратко Емануил Трейман разказа за това какво е „Месец на фотографията“ как се организира и как екипа който се грижи го прави изцяло на доброволни начала.
Председателят на „Фотографска академия Янка Кюркчиева“ Явор Попов благодари на всички подпомогнали това събитие да се състои и бързо даде думата на члена на организационният комитет Надежда Павлова да представи някои интересни изложби (предимно младежки) които предстоят.
За да представи австрийското участие лично дойде заместник посланика на Австрия – г-н Томас Щьолцл. Той открехна леко завесата какви автори ще ни гостуват и какво ще се случи при откриването на изложбата.
След официалната част, се премина към неформални разговори а екъпът на фото кафе можя да разгледа предварително изложбата която бе открита по-късно вечерта.
Ето и няколко снимки от мястото на събитието.
Изложба: Кукли
Автор: Мирко Варано
Времетраене: от 2.6.2015 до 15.6.2015
Откриване: 19.00 часа.
Място: Фотосинтезис Кафе
Мирко Варано е роден в Италия през 1973 г. и в момента живее в Стокхолм, Швеция. Той е самоук фотограф, специализиран в черно-бяла фотография, чиито работи са излагани в няколко галерии и музеи в Италия и Швеция, включително музея Fotografiska и GaleriKontrast, и двата в Стокхолм.
Mirko Varano was born in Italy in 1973 and currently resides in Stockholm, Sweden. He is a selftaught B&W street photographer whose work has been exhibited in several galleries and museums in Italy and Sweden including the Fotografiska Museum and Galeri Kontrast both located in Stockholm.
Проектът Dummies представя около 30 фотографии, създадени в периода между 2010 г. и 2014 г., заснети по време на пътувания из различни европейски страни. Произведенията, отпечатани и изложени с любезното съдействие на галерия PhotoSyntesisGallery, за първи път се представят пред публика и принадлежат към една огромна колекция, която ще бъде изложена в края на 2015 г. и началото на 2016 г. в редица шведски галерии. Ефимерни, но все пак провокативни. Гротескни, и все пак загадъчни. Обикновен индустриален артефакт и търговска подкрепа по дефиниция, чиито несъществуващи артистични амбиции
и дистанция от всяка възможна културна сфера ги прави недосегаеми за всяка естетическа оценка. Неосъзнато отчаяни същества, безжизнени аутсайдери, символи и отражения на нашата празнота и празни стойности. Представяне на хората до степен, в която човек изпитва съпричастност към тях и без да иска ги персонифицира, което води до насмешка, подигравка и до тяхната комерсиализация. Неподвижни, студени, упорито безразлични към нашите разсеяни погледи в една игра на взаимна слепота. Ограбени, защото не съзнават правото си да бъдат разстроени, поради това, че нямат контрол нито върху заобикалящите ги обстоятелства, нито върху единствените елементи, които оправдават съществуването им: дрехи, които все още не принадлежат на никого. Но те наистина съществуват и отразяват, по-добре от всичко друго, личността на техните собственици и на своята публика: тяхното чувство за хумор, за стил, за естетика, техните страхове, фантазии и тяхната вулгарност. Те са това, което ние си мислим, че сме, или по-скоро – онова, което ни се иска да бъдем. В крайна сметка, парадоксално, тяхната единствена дълбоко впечатляваща характеристика се състои в това, че не притежават никакъв очевиден елемент, представляващ интерес. Те са навсякъде, всички ние ги гледаме всеки ден, те гледат нас, и все пак, сякаш никой не ги забелязва и не отронва и дума, която би могла да потвърди съществуването им. Но тук, днес, за съвсем кратка част от техния фалшив живот, те най-накрая имат своя шанс поне да се престорят, че съществуват. Против волята им и против волята на наблюдателя, те изживяват своето безмълвно отмъщение. Тези снимки са направени в европейски страни между 2010 г. и 2014 г. Сценографията е умело изградена от неизвестни професионалисти, които не са съзнавали ролята си, също както и манекените
Новините от месеца на фотографията достигат до вас със скоростта на