През изминалата година Fujifilm бавно разкриваше информация за GFX Eterna, кинокамера, изградена около същия 100-мегапикселов „голям формат“ сензор (средноформатен в термините на фотографията), който се намира в хибридния GFX 100 II. Днес компанията я представи напълно, като обяви пълните спецификации, цена, дата на пускане и др.
Камерата, която официално ще се нарича GFX Eterna 55, използва своя огромен 44 x 33 mm сензор, за да осигури съвместимост с широка гама от типове обективи. Разбира се, тя може да се използва с обективи със среден формат, произведени за байонета GFX на Fujifilm, за запис на кадри с резолюция до 8K. Но тя ще поддържа и широкоформатните обективи „Premista“ на Fujifilm, пълноформатни обективи, няколко вида анаморфни обективи и дори APS-C (Super35 в термините на видеото) обективи.
Сензорът има дизайн с двойно усилване, като използва ISO 800 като ниска степен на усилване и 3200 като висока степен на усилване.
Режими на запис и кодеци
Някои от тези режими са пренесени от GFX 100 II, но други са нови. Например, когато се комбинира с обективи GFX, камерата вече разполага с режим „отворена врата (open gate)“ 3:2, който използва цялата площ на сензора и записва изображение с размери 3840 x 2880 при до 48 квадрата в секунда. Режимът APS-C crop също е нов и в него камерата поддържа запис до 6,3K/24 или 4K/30.
Сравнително ниската резолюция вероятно е необходима, за да се бори с честотата на шутерроллинга на затвора. На GFX 100 II отнема 164 ms, за да прочете целия си сензор в режим фотография и има много бавна честота на шутерроллинга на затвора от ∼30 ms в някои от режимите си на запис, особено 8K.
Макар GFX Eterna 55 да не поддържа запис на Raw в самата камера, може да го изведе чрез HDMI порта си към външен рекордер. Поддържа запис на ProRes 422 (в стандартен, HQ или LT), както и H.265 и H.264.
Класически цветове на Fujifilm
Когато става въпрос за цвят, камерата може да приложи един от 20-те добре познати цветови профила „Film Simulation“ на Fujifilm към записаните кадри. Тя може също да снима в по-гъвкавите F-Log 2 и F-Log 2 C и да съхранява до 16 Look Up Tables (LUTs), които можете да използвате, за да видите как ще изглеждат вашите Log кадри след корекция.
Fujifilm пуска LUT за 10 филмови симулации
Вълнуваща новина за феновете на филмовата симулация е, че компанията пуска и F-Log 2 LUT за 10 от своите цветови профили. На теория това означава, че ще можете да коригирате кадри от много от другите, по-достъпни камери, за да ги съпоставите с визията на Provia, Velvia, Astia, Reala Ace, Classic Chrome, Classic Neg, Acros и Eterna Bleach Bypass. LUT вече беше наличен за стандартния Eterna, но тази стъпка значително разширява броя на различните естетически ефекти, които са налични директно от компанията.
Завършена киникамера
По отношение на ергономичността и портовете, GFX Eterna 55 е камера, предназначена за професионална употреба. Тя разполага с променлив електронен ND филтър, който може да намали светлината с 0,6-2,1 EV, SDI, TimeCode и GenLock портове, 3,5 мм аудио вход и изход, както и два дисплея: 5-инчов с 6,22 милиона пиксела за кадриране и 3-инчов цветен LCD за показване на настройките. Камерата се предлага и с PL адаптер, което означава, че ще можете да я свържете с широка гама от съществуващи кино и телевизионни обективи веднага след изваждането ѝ от кутията.
GFX Eterna 55 има същия X-Processor 5, който ще намерите в последните хибридни камери на Fujifilm, което й дава сходни възможности за автофокус, включително способността да разпознава и проследява хора, животни, птици, коли, велосипеди, влакове и самолети.
Fujifilm съобщава, че „първите доставки” са планирани да започнат през октомври, а цената ще бъде 16 500 долара. За България все още няма цена.







