Здравейте на всички, които въпреки жегата и изкушенията на планина-плажа седнаха и отвориха Photo Cafe с идея да видят какви съм ги забъркал тази седмица.
Днес ще се хваля. С разрешението на шефа допълних светлинният инвентар под формата на компактен репортажен LED панел Aputure Amaran AL-F7.
Да, имам подобен LED панел, но стана вече на 3 години и е старо поколение с малко екстри, а аз знаете съм техно маниак и лесно се паля по модерните джаджи.
Понеже обещах лятото да го карам по-лежерно, затова няма да ви отегчавам с четене, а съм заснел набързо с няколко думи що за лампа е Aputure Amaran AL-F7. Пускайте видеото, а после ще добавя още няколко думи.
Такаааа първо да коригирам една грешка: не знам от къде ми е влязло, че панелът може да се завинти от 4 те ми страни, но се поправям и казвам, че може само от 3 страни.
Пак да повторя ТТ характеристиките:
- Висока точност на цветовете, с CRI и TLCI от 95+
- Вариращо осветление от 3200 до 9500 Kelvin.
- Брой на диодите – 256
- Охлаждане – пасивно.
- Батерия Sony NP-F970
- Алтернативно захранване – USB Type-C ( 5V/2A )
- Консумация – 15W
- Размери – 158x87x34 mm
- Тегло: 260 гр. (без батерия и глава)
Макар в описанието да е зададено, че работи с енергийна банка с USB 5V/2А, то установих, че може да се захрани и от 5V/1А и работи без проблем включен в обикновен USB порт на лаптоп.
Принципно не съм го пробвал с обикновените USB зареждачки на смартфоните. Използвах зарядното на iPad-a си, а то е мощно – 5V/2А и покрива изискванията. Хубавото е, че превръща Aputure Amaran AL-F7 в малък студиен панел на постоянно захранване.
Екстрата, че може да се захранва от USB кабел е много ценна, защото ви спестява покупката на комплект NP-F батерия и зарядно, Е, ако имате то… грижи нямате.
Аз имам мощна енергийна банка и дълъг кабел, затова ми бе по-лесно да я държа в джоба и да захраня панела с кабел и всичко това да ми е по-леко.
Относно плавната настройка на цветната температура. Както казах и във видеото много е полезна за репортажни цели. В студио разбира се съобразявам с осветлението и там камерата е на ръчен баланс и всичкото осветление е на строго фиксирани стойности.
За репортажи просто ми трябват 3-5 секунди да завъртя потенциометъра до момент, в който панела се изравнява с околната цветна температура. Следя го на камерата, която също е на ауто баланс.
При по-старите модели имам избор само на 5500 или 3200 келвина, без никакви междинки, просто защото в комплекта имаше само един филтър 3200 и толкова.
Сега пробвах един лайфстрийм с мобилния телефон, който има само ауто баланс и с лявата ръка хем придържах стойката с телефона и панела, хем въртях потенциометъра спрямо околната среда.
Да, проличава кога съм “врътнал” защото на белия баланс на камерата и трябват понякога до 5 секунди да се нагоди, но пък след това си държи спокойно.
Това бе и една от причините да влезе в арсенала на осветлението, с което разполагам. За компактния размер и чантата, в която идва няма какво да говорим, те са повече от добра екстра.
В момента тествам един компактен френелов диоден прожектор за видеокамера, но пак му намерих приложение и в студиото.
Очаквайте.